17.10.20

Ferieprojektet er færdigt

 

Det er to år siden, jeg besøgte Hjelholts uldspinderi på Fyn og købte garn og opskrift til denne poncho.

Siden har materialerne ligget "på lager", men da jeg så en færdig model for tre uger siden, skulle min udgave også strikkes.

Jeg har strikket ponchoen længere end opskriften, strikket en smal ribkant forneden og strikket en halskant i rib med vendepinde, da jeg ikke kunne lide den bølgede halskant fra opskriften.

Det er en opskrift, der kræver koncentration, så den egnede sig godt til en ferieuge. Nu skal ponchoen bare vaskes, så er den klar til brug.

Garnforbrug: 262 gram

1 kommentar:

Fríða sagde ...

uuuhhh, den blev fin! jeg köbte jo også det samme kit når vi var der, men mit ligger stadig i posen. tror måske jeg skal til at kigge på den.
kh.fra Island
Frida