27.2.16

Målsætningen lykkes - indtil videre

Jeg har fundet ud af, at det går bedre med færdiggørelsen af projekter - også de langvarige UFO'er - når de færdige resultater skal op på bloggen. Der ligger stadig nogle påbegyndte sokker og også andre strikketøjer, men noget bliver trods alt færdigt, også med den sidste endehæftning.

Det største færdige projekt er "Velfærdsmodellen" - påbegyndt sidste forår og nu færdigstrikket, vasket og klar til brug. Jeg har udeladt lommen, men er i tvivl, om jeg skal klippe en tråd og strikke en lomme. Det bliver ikke lige nu, men måske ved lejlighed.
Kjolen er strikket i garn fra lageret - to blåviolette farver tone-i-tone. Den er mere blå, end billederne viser, og kanterne er i turkis.
Kjolen er lidt krøllet efter vask og tørring, men falder formentlig på plads i de rette folder, når den kommer i brug.

Det er også blevet til et par sokker i Brugsen-strømpegarn fra strømpegarnslageret og til en hue, strikket i et par restnøgler i uld, der havde gemt sig i bunden af en strikkekurv. Huen og sokkerne kommer i gavekassen, måske til den lokale varmestue.
Derudover der blevet hæklet fire karklude, som kommer ud i det lokale spejderhus. De er hæklet i bambus-bomuld, noget garn, jeg fik i gave for at hækle blæksprutter til for tidligt fødte, men de skal hækles i ren bomuld, så jeg måtte finde et andet godt formål til garnet. Samtidig har det været prøver på nogle hæklemønstre, jeg ikke tidligere har forsøgt mig med.

Garnforbrug:
Kjole 373 gram
Karklude 220 gram
Sokker 86 gram
Hue 78 gram

Forbrug i alt: 757 gram
Garnforbrug i alt i år: 1844 gram

Ingen kommentarer: