23.5.20

Lidt fra det gamle garnlager

På det seneste har jeg været langt bedre til at sætte projekter i gang end at gøre noget færdigt. Men nu er to projekter trods alt blevet klar.
Et sjal fra bogen "Strik fra Island" er blevet realiseret af en gammel ufo - Læsøgarn, der blev købt sammen med en opskrift engang, men ikke var det rigtige for mig. Nu skal det nok blive brugt, men nok mest om vinteren :-)

Og så har jeg strikket en bluse i tynd hør fra lageret. Det var et sats, for garnet var skrig-turkis, og opskriften var til en bluse uden ærmer i Annette Danielsens bog "Indian dream", strikket i et helt andet garn. Blusen er strikket oppefra og ned, så jeg har tilpasset undervejs. Da sidste ende var hæftet, vaskede jeg blusen, bl.a. for at tjekke, hvor meget garnet krøb. Det så ok ud, så blusen blev smidt i vaskemaskinen med Dylonfarve, og nu har jeg en blækblå hørbluse :-)

Der er iøvrigt mere hør på lager, så næste projekt er i gang, også en model fra "Indian dream" . Og så leder jeg efter en god opskrift til nummer tre - jeg er ret vild med hør til sommerbrug :-D

Garnforbrug:
Sjal 201 gram entrådet uld
Bluse 305 gram hør

Ingen kommentarer: