20.11.20

En trøje og tre par sokker

Der sker lidt med brug af garnlageret. En cardigan af en uld/silkeblanding have jeg aldrig brugt, så den blev trevlet op og i stedet strikket som en tynd trøje. 

Jeg fandt en opskrift, der var streikket oppefra, så jeg kunne udnytte alt garnet, og modellen Tranum fra Filcolana (gratis opskrift) havde rigtigt fine kanter i tofarvet rib. Jeg lavede dog lidt om med ombuk i kanterne i stedet for opskriftens rullekanter.
 

Derudover er det blevet til tre par børnesokker fra lageret - til at forære væk. Der bliver nogle par mere af samme slags garn, så jeg kan få det brugt. Samtidig kommer jeg tættere på målet om et par sokker pr. uge (det vil sige 53 par i år).


Garnforbrug:
Trøje 336 gram
3 par sokker 113 gram

1 kommentar:

Fríða sagde ...

altid en fornöjelse at kigge ind hos dig, hele tiden noget nyt, og så fornemmer jeg at vi har en lignende tilgang til håndarbejdet og materialerne.
kh.fra Island
Frida