21.1.07

Bestillingsarbejde

Min svigerinde havde købt noget lækkert merino og en opskrift på ophørsudsalg. Men hun har fortrudt projektet og kom med garnet til mig med opfordringen "find på noget af det."


Jeg hentede Marianne Isagers Inka-bog frem, og den dobbeltstrikkede jakke "Cirkler" var lige sagen.
Men den kræver en bundfarve, som adskiller sig fra de tre brunlige nuancer, der er på lager. Så jeg har været i gang med prøvestrik og roden efter restegarn i passende nuancer i dag. Jeg har ikke nok på lager i nogen af farverne, men har sendt fotos af strikke- og garnprøver til Nordjylland for at få en melding på, hvilken bundfarve jakken skal have. Så må jeg på indkøb et passende sted.
Iøvrigt: Jeg kom til at vise min færdiggjorte "Japansk rib" frem - sådan en vil svigerinden også gerne have, så den har jeg allerede bestilt garn til!

Ingen kommentarer: