31.12.08

Bestillingsarbejde

Min svigerinde kan godt lide håndarbejde, men er ikke selv så god til at få noget gjort færdigt. Det var sådan et projekt af sort, tynd mohair, jeg overtog for længe siden - en næsten hellang trøje, som var strikket ca. en tredjedel færdig og vist aldrig ville blive brugt, hvis den blev strikket helt færdig.
Svigerinden ville gerne have noget af garnet, men vidste ikke hvad. Nu er det så ved at blive kombineret med sort Lucca fra www.garn.dk (hvor jeg også fandt bogen med opskriften til blot 100 kr.) og forvandlet til en "Plisse" fra bogen "Feminin strik" af Lene Holme Samsøe. Faktisk mangler jeg kun noget af halskanten, forkanter og montering, før jeg kan poste trøjen.
Endnu et projekt vil nok tage lidt længere tid - ikke fordi det er besværligt (hækling er ofte hurtigere end strikning), men fordi jeg ikke har nogen opskrift, tegning eller model-foto.
Det er igen et "bestillingsprojekt" fra svigerinden - hun kom med en kraftig hentydning til en købe-vest, hun havde set, men ikke ville investere så mange penge i.
Med lidt besvær fandt jeg vesten i en butik og kiggede lidt på den, før jeg gik hjem og fandt noget Netto-tilbuds-silkegarn frem.
Jeg er gået i gang med at hækle cirkler, som hækles sammen med luftmaskebuer. Men jeg ved endnu ikke helt, hvordan jeg får den rette facon på vesten. Jeg må nok finde et symønster og tilpasse den efter det.
Til mig selv er der også "et par" projekter i gang. Mere om dem, når de er kommet lidt længere...

Ingen kommentarer: