14.1.17

Mit første dip-dye-projekt er færdigt

Jeg slog op til sweateren engang i efteråret, men den har ligget stille længe. Da først bærestykket med farveskift var strikket, var det ikke så sjovt længere!
Jeg var godt klar over, at der ikke var så mange timers arbejde tilbage, så mellem jul og nytår satte jeg mig for at få strikket det sidste. Nu er den kedelige del overstået, og sweateren er vasket og klar til brug.
Samtidig har jeg fået brugt noget totrådet uldgarn fra det meget gamle lager. De fleste af farverne til bærestykket blev købt for nogle år siden som rest-cones hos Garn.dk  i Kolding, uden at jeg vidste, hvad de skulle bruges til. Bundfarven er noget selvfarvet uldgarn, som ikke blev, som jeg forventede, da jeg ville strikke en cardigan med én tråd. I stedet fungerer det godt, når jeg strikker to tråde sammen - og nu er der kun 15-20 gram tilbage af bundfarven, der er ryddet op på det.
Måske bliver resterne til en hue, også i dip-dye - det vil tiden vise.

Garnforbrug: 535 gram

Garnforbrug i alt i 2017: 933 gram

- det begynder godt med garnforbruget, men jeg kan nok ikke holde tempoet hele året!

Ingen kommentarer: