9.5.07

Så er der cirkler!

Jeg vidste det jo godt - der var ikke særligt meget strikkeri tilbage i Cirkler...
Nu er sidste maske strikket, ærmerne syet i, enderne hæftet - og trøjen er klar til at sende nordpå i Jylland til modtageren!
Det må postvæsenet klare - jeg skal i gang med nye strikketøjer (måske også nogle af dem, der vist ikke mangler særligt meget i at blive gjort færdige).

Lige nu overvejer jeg også, hvordan jeg kan strikke en zigzag-model i fire af de farver merino/mohair, der er tilbage fra Cirkler. Skal jeg strikke brede striber eller smalle? Skal der være retriller ved farveskift? Skal der være snoninger ved ind- og udtagningerne?
Hører den slags spørgsmål mon til blandt de store spørgsmål i tilværelsen, eller er det noget, man selv må rode med ;-)
Fakta om Cirkler:
Model fra Marianne Isagers bog Inka (strikket i den tykke udgave), men strikket ½ mønsterbort længere - der er lavet en hel række cirkler forneden.
Strikket i Lucca merino fra BC Garn + tre brun/beige nuancer garn fra Dansk Mohair, som trøjens modtager, min svigerinde, egentlig havde købt til et andet projekt. Det er også hende, jeg har tiltænkt en zigzag-model.

5 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Hej Lone!

Hvor er cirkel jakken blevet flot. Men sikken et arbejde - godt gået.

Zigzag jakken ser rigtig fin ud. Jeg går ud fra, at det er en Marianne Isager? Jeg kan især godt lide den taljerede facon :-)

Hilsen
Mette

Sus sagde ...

Hej Lone

Hvor er din Cirkler blevet flot, det er sjovt at se hvordan de forskelige falder ud, jeg har lavet den tynde model i Alpakka, den er lækker at have på, din svigerinde kan glæde sig.

Hilsen
Sus

Christa sagde ...

Den er altså bare så flot den Cirkel-jakke!!
Er du kommet i gang med Zig-Zaggen Sweet Heart?? Spændt på at se, hvad du har valgt!

Anonym sagde ...

Cirklerne er blevet flotte, dejlige farver, din svigerinde må da glæde sig til at få den på

Kludemutter sagde ...

Flot cirkel jakke.Heldig svigerinde.
Er zig-zaggen fra Isager ?