31.12.07

Årets sidste afslutninger

Det er blevet til lidt afslutninger på strikkeprojekter i dagene omkring jul. Et enkelt nåede jeg ikke at få fotograferet, inden det blev foræret væk. Det var "Secret of the Stole" i tynd, hvid kamgarn (mere end 1200 meter pr. 100 gram), men resten af projekterne har jeg foto-dokumentation for :-)
Først blev det en Cobblestone fra Interweave Knits - i dameudgave efter inspiration fra Liselotte. Modellen er strikket i en tråd mørkeblå bomuldsgarn fra Netto (tilbuds-impulskøb for længe siden), og en tråd tynd kidmohair i blålilla, som giver en mere levende og lådden farve og overflade.
Så er mit "Secret of Chrysopolis"-sjal også blevet færdigt. Farveskiftene fra mørk til lys i Uruguay-ulden (som det kan ses i bundtet, der ligger øverst) viste sig lidt uheldige til det fine mønster. Men nu har det færdige sjal fået en gang blå farve, så helhedsindtrykket er blevet en kølig flaskegrøn og de lyse partier er blevet knapt så fremtrædende. Det skal nok blive en lun favorit i de kommende måneder!
Endelig er tre par sokker blevet færdige. Her er det ene, men de to andre par er 100 procent magen til. To gange 100 gram Regia-strømpegarn gav tre par sokker i min størrelse (38) - og en lille rest i overskud. Opskriften er endnu en gang Ampersand, som sidder rigtigt godt på foden. Jeg hader sokker, der rutsjer rundt, så hælen ender oven på foden nede i støvlerne :-)

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Godt nytår til dig også. Helt vild med farven på Chrysopolis, Cobblestone ser virkelig lækker ud det samme med sokkerne...

Liselotte sagde ...

Den kopi er du da vist sluppet rigtigt heldigt fra - godt nogle kan tænke selv, når jeg ikke kan finde ud af at skrive den slags op :-)