17.2.08

Hundredvis af haler på...

Børnesangen handler vist om mus med haler på, men mit hækletøj for tiden har også rigtigt mange haler!
Jeg blev inspireret af Liselotte til et "farvelade-tørklæde", som der kunne hentes materiale til i en stor pose med uld-broderegarn, som jeg har arvet og flyttet rundt med gennem snart mange år.
Jeg fandt opskriften på "blomster og haler" hos Silkeborg Uldspinderi, men der måtte et par forsøg til, før jeg fik den rigtige lette struktur. Det er lidt besværligt, for det firtrådede uldgarn skal deles i to. Til gengæld bliver det et lækkert, let tørklæde, når der hækles med 1,5 mm-nål. Og så er der hæklearbejde til lang tid - jeg hækler lidt elementer stort set hver dag, ind imellem diverse strikketøjer.

2 kommentarer:

Jette sagde ...

Det var da alletiders ide til at få brugt resterne, som man ikke lige ved hvad de ellers kan bruges til, og stort arbejde du har lavet..

Anonym sagde ...

flot at se dit blomster og hale tørklæde..jeg er lige blevet færdigt med mit....det var sjovt at lave :-)