17.2.08

På cykel-opdagelse

Mit arbejde (som tager temmeligt meget af min tid) bringer mig ofte rundt i Danmark.
I går var jeg for første gang på Rømø, og i det flotte vintervejr havde jeg valgt at tage cyklen med toget og tilbagelægge turen fra Skærbæk til Havneby i cykelsadlen.
Det var en flot, men lidt kold tur gennem marsk-landskabet og over den ni kilometer lange dæmning mellem fastlandet og Rømø, og bagefter mod syd i den lidt forblæste natur.
Jeg kan godt lide ferielandet om vinteren, hvor det ikke er overfyldt af turister - så må jeg tage med, at der er mange skilte med "lukket" på steder, hvor man i turistsæsonen kan få lov at bruge dankortet.
Med en "arbejdspause" på nogle timer fik jeg cyklet tur/retur til Rømø - og kilometertallet viste over 60, da jeg igen kunne sætte mig i toget og drage hjemad.

1 kommentar:

Karina sagde ...

Det var da en pæn tur - sådan lige 60 km. Jeg kan godt forestille mig, at det er noget af en sej tur over dæmningen, men en supergod idé det der med at se landet uden turister!