10.6.07

Nu skal sukkertrøjen forsøges i bomuld

Jeg havde en lækker "Sukkertrøje" efter Marianne Isagers opskrift - indtil alpacaen filtede til lille børnestørrelse ved vask...
Nu skal der strikkes en ny, og det er jeg begyndt på i Netto-bomuld i marineblå. Strikkefastheden passer, og garnet er ikke for tungt til retrillerne, der helst skal beholde faconen. Det må blive et af høj-prioritets-strikketøjerne i den kommende tid, for det vil være et passende sommer-overtøj!
Lageret er iøvrigt også blevet suppleret med dansk mohairgarn i koksgrå og hvid. Det skal blive til en mønsterstrikket vintertrøje, og nu har jeg fået fingre i opskriften...
Jeg faldt for modellen i en garnbutik i Aalborg, men da de ikke havde opskriften på lager, købte jeg garn og fik diverse fotos og fotokopier af trøjen med hjem, så jeg selv kunne gå i gang med udregninger. En efterlysning hos Webstrikkerne bragte mig på sporet af opskriften, der nu er købt hos Birthe P. i Garngalleriet i Ry. Så må vi se, hvor længe jeg kan holde fingrene fra at starte på den :-)

Ingen kommentarer: