24.6.07

Så mangler vi bare sommervejret...

Så er der en sommerbluse klar fra strikkepinde og vaskemaskine.
Jeg var lidt i tvivl om modellen, da den var strikket færdig, men efter en tur i vaskemaskine har garnet trukket sig sammen, så størrelsen passer fint.

Modellen har jeg nævnt før - Picovoli fra Grumperina - men jeg har tilsat lidt effekter i glatstrikken med små omvendte V'er af krydsede masker. Modellen er strikket oppefra og ned, hvad der gør det let at prøve størrelse og pasform under strikningen :-)

Fakta
Picovoli, strikket i nogle restnøgler af Løve Lima fra "lageret". Vægt 185 gram.

Ændringer: Det lille strukturmønster i stedet for glatstrik. Desuden har jeg hæklet krebsemasker omkring ærmegab og halsudskæring for at få dem til at sidde bedre.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Den er flot. Simpelthen. Enkel og ligetil - det kan jeg godt lide. Den skal du nok få brugt meget.
KH Gitte B